joi, 12 octombrie 2017

Cum sa cladesti relatii extraordinare





“…si roada neprihanirii este semanata in pace pentru cei ce fac pace”Iacov 3:i8

Un om care se ducea la aeroport a vazut un afacerist bine imbracat (un crestin) care tipa la un hamal pentru ca nu ii ducea bagajul cum trebuie. Cu cat omul de afaceri devenea mai furios cu atat hamalul ramanea mai calm. Dupa ce a plecat afaceristul, omul nostru l-a compli­mentat pe hamal referitor la cat de bine s-a abtinut: “O, nu a fost mare lucru,” spuse el. “Stiti, omul acela merge la Miami, dar valizele lui – ei bine, ele merg la Kalamazoo”.

Cand nu-i respecti pe ceilalti, nu doar marturia iti este afectata, dar tu insuti vei fi ranit, in ochii lui Dumnezeu fiecare om are valoare. Deci cel mai eficient mod de a te apropia de oameni este respectandu-i. Acum, aceasta nu inseamna ca poti cere respect in schimb. Nu, ci trebuie sa ti-l castigi! Dar daca ii respecti sincer pe oameni si daca le arati dragostea lui Dumnezeu, aproape intotdeauna ei iti vor raspunde cu respect.

Problema este ca unii dintre noi ne raportam la relatiile cu ceilalti ca si cum am face o tranzactie. Suntem doritori sa oferim doar daca ne asteptam sa primim ceva in schimb. Verifica­ti atitudinea inimii! Asigura-te ca nu incerci sa-i manipulezi pe ceilalti pentru propriul tau castig. Isus a spus:”… fara plata ati primit, fara plata sa dati” (Matei 10:8).

Incepe intotdeauna o relatie intrebandu-te: am oare motive ascunse, de imi doresc o relatie cu aceasta persoana? Imi pasa in oare in mod conditionat? Este oare planul meu sa ma folosesc de ei? Am oare nevoie de ei pen­tru a recupera o deficienta pe care o am in mine? Daca raspunsul la oricare din aceste intrebari este afirmativ, lasa-i in pace; se descurca mai bine fara tine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Staruinta..

.... Alte două profeţii pe care le-am citit adesea şi asupra cărora am cugetat mult mi s-au ivit în minte în clipa aceea tot cu atâta putere...